Kleinschalig, vrolijk en veilig

De Montessorischool Castricum is een kleinschalige en gemoedelijke school. Een vrolijke en veilige omgeving voor leerlingen en hun ouders. En dat is precies hoe we het graag willen. Want montessorionderwijs is op zijn best met individuele aandacht voor kinderen en persoonlijk contact met hun betrokken ouders.

Naast onze montessori-peuterklas telt de school drie onderbouwgroepen (groep 1 en 2), twee middenbouwgroepen (groep 3, 4 en 5) en twee bovenbouwgroepen (groep 6, 7 en 8). Elke ‘bouw’ heeft zijn eigen ingang. Daarnaast hebben we een speellokaal voor kleuters, een bibliotheek en een grote gymzaal vlakbij de school. En de Monteplaza: een grote, open centrale ruimte waar kinderen (en ouders!) regelmatig samenkomen.

Ons enthousiaste en deskundige team

Het kloppend hart van onze school zijn natuurlijk de meesters en juffen. Allemaal kozen ze heel bewust voor montessorionderwijs. Na hun opleiding tot leerkracht volgden ze een speciale, tweejarige montessori-opleiding. Naast de leerkrachten onderbouw, middenbouw en bovenbouw zijn er vakleerkrachten gym, muziek en Humanistisch Vormingsonderwijs. Onze pabo-studenten, intern begeleider, onderwijsassistent en directeur maken het team compleet. Allemaal even deskundig en enthousiast!